Habilitation, University of the Federal Armed Forces Hamburg
Doctorate, University of Saarland, Saarbrücken
MSc (Diplom-Volkswirt), University of Saarland, Saarbrücken
Excerpt - for a complete list see here.
Haucap, J. and C. Heldmann (2023), On the Sociology of Cartels, European Journal of Law and Economics.
2022
Haucap, J. and U. Heimeshoff (2022), Kartellschadensermittlung im Spannungsfeld zwischen Präzision und Effizienz: Prinzipielle Anforderungen aus ökonomischer Perspektive und praktische Handlungsoptionen, Zeitschrift für Wettbewerbsrecht, Vol. 20(1), pp. 80-103.
2021
Haucap, J., N. Moshgbar and W. Schmal, W. B. (2021), The impact of the German 'DEAL' on competition in the academic publishing market, Managerial and Decision Economics, Vol. 42( 8), pp. 2027– 2049.
Haucap, J., D. Fritz and S. Thorwarth (2021), „Wettbewerb und Wettbewerbsverzerrungen am Messestandort Deutschland“, erscheint in List Forum für Finanz- und Wirtschaftspolitik.
Myovella, G., M. Karacuka and J. Haucap (2021), “Determinants of Digitalization and Digital Divide in Sub-Saharan African Economies: A Spatial Durbin Analysis”, Telecommunications Policy , Vol. 45, 102224.
Haucap, J., C. Heldman and H. Rau (2021), „Die Rolle von Geschlechtern für Wettbewerb und Kartellrecht“, Wirtschaft und Wettbewerb, Vol. 70, pp. 408-412.
Brach, T., J. Haucap and C. Koenig (2021), „Die Anwendungsperspektiven der neuen Missbrauchsvermutung ‚Preis-Kosten-Schere‘ nach §20 Abs. PostG“, Netzwirtschaften und Recht (N&R), Vol. 18, pp. 230-238.
Lehr, W., Queder, F. and Haucap (2021), J., 5G: A new future for Mobile Network Operators, or not, Telecommunications Policy, Vol. 45 (3), 102086.
Haucap, J., U. Heimeshoff, G. Klein, D. Rickert and C. Wey (2021), Vertical Relations, Pass-through, and Market Definition: Evidence from Grocery Retailing, International Journal of Industrial Organization, Vol. 74, 102693.
2020
Haucap, J., U. Heimeshoff and A. Rösner (2020), The Impact of Consumer Protection in the Digital Age: Evidence from the European Union, International Journal of Industrial Organization, Vol. 73, 102585.
2019
Haucap, J., Competition and Competition Policy in a Data-Driven Economy (2019), Intereconomics, Review of European Economic Policy, Vol. 54, pp. 201-208.
Haucap, J., A. Rasch and J. Stiebale (2019), How Mergers Affect Innovation: Theory and Evidence, International Journal of Industrial Organization, Vol. 63, pp. 283-325.
2017
Haucap, J. (2017), Merger Effects on Innovation: A Rationale for Stricter Merger Control?, Concurrences: Competition Law Review, Vol. 4, pp. 6-21.
Haucap, J., U. Heimeshoff and M. Siekmann (2017), Fuel Prices and Station Heterogeneity on Retail Gasoline Markets, The Energy Journal, Vol. 38(6), pp. 81-103.
Haucap, J. (2017), Wettbewerbsverzerrungen durch staatliche Einflussnahmen: Was tun?, ifo Schnelldienst, Vol. 70 (20), pp. 11-13.
Dertwinkel-Kalt, M., J. Haucap and C. Wey (2017), Procompetitive Dual Pricing, European Journal of Law and Economics, Vol. 41, pp. 537-557.
2016
Hamelmann, L. and J. Haucap (2016), Wettbewerb und Kartellrecht auf Online-Plattformmärkten, ORDO: Jahrbuch für die Ordnung von Wirtschaft und Gesellschaft, Vol. 67, pp. 269-298.
2015
Dertwinkel-Kalt, M., J. Haucap and C. Wey (2015), Raising Rivals' Cost Through Buyer Power, Economics Letters, Vol. 126, pp. 181-184.
Haucap, J. (2015), Ökonomie des Teilens –nachhaltig und innovativ? Die Chancen der Sharing Economy und ihre möglichen Risiken und Nebenwirkungen, Wirtschaftsdienst Vol. 95, pp. 91-95.
2014
Haucap, J., U. Heimeshoff and D. Jovanovic (2014), Competition in Germany's Minute Reserve Power Market: An Econometric Analysis, The Energy Journal, Vol. 35, pp. 139-158.
Haucap, J. and U. Heimeshoff (2014), Google, Facebook, Amazon, eBay: Is the Internet Driving Competition or Market Monopolization?, International Economics and Economic Policy, Vol. 11, pp. 49-61.